موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 1009097

رئیس پارلمان لبنان امروز (شنبه) در اظهاراتی ضمن هشدار نسبت به طرح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تجزیه منطقه، بر ضرورت حمایت از نوار غزه و حق ملت فلسطین تاکید کرد.

نبیه بری: نتانیاهو درصدد تجزیه منطقه است

قدس؛ «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به مناسبت چهل و ششمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش گفت: بدون بازگشت امام موسی صدر و ۲ همراه ایشان، هیچگونه توافق، مصالحه و حل و فصلی وجود نخواهد داشت.

طبق گزارش شبکه خبری المیادین، رئیس پارلمان لبنان با اشاره به جنگ غزه نیز تاکید کرد: کابینه نتانیاهو هر تلاشی را برای توقف این جنگ که تاریخ معاصر هرگز شاهد آن نبوده است، ناکام می‌گذارد. او در حال اجرای قانون کشتار غیریهودیان است که مبنای ایدئولوژیک نابودی ملت فلسطین را فراهم می‌کند.

بری گفت: جنگ نژادپرستانه کابینه نتانیاهو علیه غزه تلاشی آشکار برای تحمیل واقعیت‌های جدید جغرافیایی در منطقه است و اگر غزه سقوط کند، سقوطی پر سر و صدا برای امت در زمینه امنیت ملی، فرهنگ، تاریخ و مرزهای جغرافیایی آن خواهد بود.

وی ادامه داد: کابینه نتانیاهو درصدد تقسیم و تجزیه منطقه است تا «اسرائیل» قوی‌ترین طرف در آن باشد. ما باید در کنار غزه و حق مشروع فلسطینی‌ها بایستیم و جلوی کشتار فلسطینی‌ها و ریختن خون آنها روی شن‌های غزه را بگیریم.

نبیه بری با اشاره به حملات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز اظهار کرد: آنچه در جنوب اتفاق می‌افتد فقط یک حادثه نیست، بلکه یک تجاوز تمام عیار از سوی اسرائیل است.

وی ادامه داد: ایستادن در کنار غزه و فلسطین آزمونی برای انسانیت اعراب و مسلمانان است و موفقیت در این آزمون تنها با تشدید مقاومت در برابر پروژه نژادپرستانه صهیونیستی با تمام ابزارهای موجود، از جمله تسلیحات به دست می‌آید.

بری اضافه کرد: ما به این اصل پایبند هستیم که «اسرائیل» شر مطلق است و معامله با آن ممنوع است. ما همچنین بر تعهد خود به مفاد قطعنامه ۱۷۰۱ و اجرای واقعی آن تاکید می‌کنیم و تنها طرفی که باید به این قطعنامه ملزم شود اسرائیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.